HAL-RAR novinka v léčbě hemoroidů

Vyžadujte šetrnou léčbu pomocí metody HAL-RAR

Nyní existuje další možnost. Místo bolestivých operací nabízí metoda HAL (Haemorrhoidal Artery Ligation / pod vázání hemoroidálních žil) a metoda HAL-RAR (Recto Anal Repair Systems / rekto-anální korekce prolabujících hemoroidů) od společnosti A.M.I. bezpečnou, rychlou a účinnou úlevu od všech stádií hemoroidů. Poraďte se proto s Vaším lékařem a zeptejte se na metodu HAL-RAR – opravdu miniinvazní metodu ošetření hemoroidů.
Každých 5 minut je někde na světě ošetřen jeden pacient metodou HAL-RAR od společnosti A.M.I.

• žádné řezání a otevřené rány
  • krátká doba ošetření
  • pouze jednodenní hospitalizace*
  • rychlá rekonvalescence po zákroku
  • velmi vysoké procento úspěšnosti po celém světě
  • Co jsou hemoroidy?

Hemoroidy, rovněž známé jako zlatá žíla, jsou přirozené polštářkovité útvary tvořené cévami ve střevní sliznici v dolní části konečníku v místě, kde se sbíhá konečník s análním otvorem. Podél svěrače je tato normální tkáň odpovědná za úplné uzavření řitního otvoru, čímž zabraňuje úniku stolice. Během pohybu střev se tyto polštářky zmenšují, aby stolici umožnily průchod ven. Tyto polštářky má ve střevě každý, problémy se však začnou projevovat teprve tehdy, když se zvětší více než by měly.

Stádia hemeroidů:

1. Stupeň

mírně zvětšené hemoroidální polštářkovité útvary

2. Stupeň

zvětšené polštářkovité útvary, které zasahují do análního otvoru při tlaku ale pak se opět samy stáhnou

3. Stupeň

výrazně zvětšené hemoroidální polštářkovité útvary, vyžadující manuální zatlačení zpět do análního otvoru

4. Stupeň

extrémně zvětšené polštářkovité útvary, které již nelze zatlačit zpět

Přičiny vzniku hemoroidů

Rizikovými faktory pro vznik hemeroidů:
    dědičnost tělesná konstituce (otylost),
    životní styl sedavé zaměstnání (na druhou stranu i ve sportech se najde takový, který, co se vzniku hemeroidů týče, není ideální – a to sice cyklistika)
    strava (strava s nedostatkem vlákniny)
    malý příjem tekutin (stolice je pak tužší, je větší pravděpodobnost, že poškodí anální kanál) potíže s vyprazdňováním (dlouhé a usilovné „tlačení“ při zácpě, chronické průjmy
    těhotenství, neboť dochází k většímu tlaku v žilním systému pod „překážkou“ – vyvíjejícím se plodem, tedy i v žilách rektálních. Jako překážka pro správný odtok krve žílami může fungovat např. i nádor v malé pánvi.

Příznaky hemoroidů

První projevy hemoroidů se označují jako perianální diskomfort: svědění, pálení, štípání, pocit „vlhkého zadku“. Vnitřní hemoroidy se projevují bezbolestným krvácením, které pacient pozoruje při stolici. Vnější hemoroidy jsou obyčejně evidentní až tehdy, když se projeví jejich komplikace, nejčastěji trombóza. Ta se projeví jako elastický, na dotek bolestivý útvar velikosti hrášku až fazole nacházející se v těsné blízkosti análního otvoru. Spektrum příznaků může být však rozsáhlejší: od svědění až po bolestivost v anální oblasti, hlenovitý výtok z konečníku nebo zánět kůže v okolí konečníku.

Léčba metodou HAL-RAR

Do análního otvoru lékař jemně zavede ultrazvukovou sondu a ta pomocí Dopplerova efektu přesně identifikuje místa, kde se nacházejí zásobující žíly zásobující hemoroidy krví. Přesnou lokalizaci tohoto místa potvrdí přístroj zvukovým signálem. Lékař následně provede podvázání (ligaci) každé žíly dvojitým stehem. Dosáhne se tak zamezení krevního zásobení hemoroidů, tlak v nich se téměř okamžitě sníží a začnou se smršťovat. Po jednom až dvou týdnech už nejsou patrné a symptomy ustupují. Tam, kde je to zapotřebí (například v případě hemoroidů III. nebo IV.stupně) se dá rovněž použít metoda RAR (rekto-anální korekce) a dosáhnout tak přemístění vyhřezlých hemoroidů.

K zákroku je možné se u nás objednat telefonicky na 494 515 682
    nebo e-mailem chirurgierk@seznam.cz